Bicicleta de Sosea. Cursiera. Semi-Cursiera.
Termenul de bicicletă de sosea, de drum, bicicleta cursiera, este folosit pentru a descrie bicicletele construite pentru a călători cu viteză pe drumuri asfaltate. Unii folosesc termenul de bicicletă de curse.
Unele dintre aceste biciclete au fost denumite biciclete „sportive” pentru a le distinge de bicicletele de curse. În comparație cu alte stiluri de biciclete, bicicletele rutiere au aceste caracteristici comune:
Anvelopele sunt mult mai înguste, si de înaltă presiune (5-6-7 BAR sau mai mare) și fara crampoane deloc, netede pentru a reduce rezistența la rulare.
Ghidonul este îndoit in jos (sau „căzut”) pentru a permite poziției ciclistului să fie înclinat înainte și în jos, ceea ce reduce foarte mult rezistența aerului Pozitie AeroDinamica a biciclistului.
De obicei folosesc schimbători de multe viteze (3x8, 3x9, 3x10, 3x11, 2x11, 1x12) ; cu toate acestea, există genuri cu o singură viteză și cu roată fixă spate. Numitele FIXIE, ce sunt un sport, stil, gen aparte.
Folosesc fie frâne cu disc, fie frâne pe jantă (raci) (frânele pentru bicicletele de șosea folosesc plăcuțe mai scurte și mai late decât cele pentru bicicletele de munte)
Bicicleta de Sosea, Cursierele sunt de construcție super ușoară. Greutatea este vitala. Cat mai usor cu atat mai bine. De obicei sub 10kg maxim.... fiind unele si de 5kg sau 6kg toata bicicleta - desigur majoritara din carbon.
Termenul de bicicletă rutieră poate descrie, de asemenea, orice tip de bicicletă utilizat în principal pe drumuri asfaltate, spre deosebire de bicicletele destinate în principal utilizării în teren, cum ar fi bicicletele de munte (MTB).
Bicicletă de CICLOCROSS.
Sau Ciclo Cross, sau CX (similare, dar, diferite de Gravel Bike)
O bicicletă de ciclocross este o formă specifică de bicicletă, cu bară "cazuta" in jos, drop-bar care este construită pentru a aborda disciplina populară de curse off-road care este Ciclocrossul.
Bicicletele de Ciclocross de astăzi s-au schimbat mult de la origini - de la biciclete de șosea ușor modificate. Construite pentru a concura pe trasee care traversează adesea câmpuri noroioase, iarbă sau uneori nisip, bicicletele ciclocross - prezintă multe diferențe față de bicicletele de șosea obișnuite. Cadrele pentru biciclete de ciclocross vor folosi geometrie care este optimizată în jurul traseelor off-road foarte tehnice pe care aceste biciclete sunt concepute pentru a le aborda. Este obișnuit să găsiți o lungime mai scurtă a tubulaturii cadrului, un pedalier mai înalt și o poziție cu totul mai înaltă decât o bicicletă de șosea obișnuită, de exemplu. Drumurile noroioase necesită anvelope cu crampoane de noroi și mult spațiu liber la noroi la cadru și furcă.
Tehnologiile si geometriile rezervate anterior bicicletelor de munte, MTB, cum ar fi frânele cu disc și anvelopele cramponate fără cameră, devin din ce în ce mai mult o normă pentru bicicletele CX. Multe, biciclete de ciclocross vor include suporturile necesare pentru apărători de noroi. Combinați acest lucru cu capacitatea unei biciclete de ciclocross de a aborda o gamă super largă de terenuri accidentate și puteți vedea de ce mulți oameni cumpără aceste biciclete, pentru drumuri ne-asfaltate, pentru mediu urban denivelat, chiar si pt pentru navetă.
Deși similare la suprafață, bicicletele de ciclocross nu trebuie confundate cu bicicletele "de pietriș" (Gravel Bikes) . Bicicletele Gravel au, de obicei, o geometrie mult mai relaxată decât „verii lor inclinati” CX, și vor folosi anvelope chiar si mai late.